It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Friday, July 20, 2012

Selamat menyambut Ramadhan nok!

Pejam celik pejam celik dah pun nak masuk bulan Ramadhan Al-Mubarak. Kompem pasni akan ada amukan puaka lagi kat status FB sebab bazar ramadhan sesak, lauk-pauk dan kuih muih mahal, yang dah nak basi pun ada, jalan jammed (isu ni tak kira masa, be it bulan puasa or bulan cuti sekolah), baju raya tak siap dan macam-macam lagi. Tak lain tak bukan aku la tu.

Hari ni first time kitorang buat potluck kat ofis. Puncanya hari ni tak ada meeting. Bila hari Jumaat tak ada meeting, kaum-kaum batak kat ofis ni mula la giat berfikir untuk membuat sesuatu yang lain dari kebiasaan. So sebagai ketua ahli kumpulan batak tersebut, AKU ajak diorang semua buat potluck. Aku buat list menu, then aku past kat budak-budak ni untuk pilih menu apa yang diorang relahati nak sponsor.

Antara menu yang ada nasi lemak, ayam goreng (biasa, rempah, masak pedas), bubur nasi, sandwich, eskrem, kuih (popiah dan karipap), buah (anggur, tembikai merah, tembikai susu, mata kucing), puding cocktail, sunquick, nasi impit, kuah kacang, nugget, sosej, cendawan goreng, puding nata de coco, rojak buah dan banyak lagi yang aku tak larat nak mention! Gila punya meriah majlis potluck ni. Padahal masa aku edar list tu, aku cukup risau kalau makanan tak cukup untuk tampung semua ahli-ahli batak ni. Tapi syukur Alhamdulillah, semua kawan-kawan sangat supportive, bawak macam-macam makanan. Semua kat ofis ni dapat merasai kemeriahan jamuan kali ni. Tapi kawan-kawan kat lapangan, harap maaf sebab ianya mengundang sejuta perasaan sedih dan cemburu. Hahaha! (gelak aku ni macam nak mintak pelempang je kan?)

Semalam aku buat preparation sampai la ke pukul 12 tghmalam. Padahal aku buat ayam goreng berempah je. Macam la aku masak benda-benda berat. Pagi tadi jam 4am aku bangun nak goreng ayam. Ya Rabbi, mengantuk nya! Agak-agak kalau aku EL hari ni, mahunya satu ofis menyumpah aku sebab organizer sendiri tak tunjuk muka. Muahaha!



Ni rupa ayam goreng berempah aku. Resepi macam biasa, pegi klik kat sana --> resepi ayam rempah




Aku ni gila la punya poyo lagi berlagak tak nak beli sarapan untuk pagi tadi. Fikiran aku, kalau aku makan pagi, kompem tengahari kang aku tak larat nak makan banyak-banyak tengahari karang. Tapiiiiii.. Bangsa macam aku ni mana pernah tak lalu kan? Apa saja orang hulur kompem laju je masuk ke mulut aku. Baru pukul 9.30am perut aku dah lapar tahap gila babi! Memulas-mulas minta diisi. Hadoiiii...

Elok-elok potluck start pukul 12, oleh kerana aku selaku organizer rasmi, maka aku awalkan majlis ke pukul 11am. Gila bangsat organizer macam aku ni kan? Ingat perut sendiri je. Alaaa.. Bukan perut aku je yang memulas, perut semua orang pun sama macam perut aku ni ha. Jangan la nak tipu. Semua berharap majlis tu dipercepatkan. Wahhhhh... Banyak pahala aku hari ni, sebab aku awalkan waktu makan semata-mata. Eh?

Dalam pukul 10.40am aku dah gerak ke pantri untuk set up makanan. Dalam duk risau-risau makanan tak cukup, sekali aku masuk pantri tengok makanan macam nak makan satu kampung! Alhamdulillah, syukur pada Allah! Sambil aku set up, of kos la aku test makanan sekali kan? Bukan curi-curi makanan ye, tapi test rasa makanan. Mana la tahu kot-kot ada racun tikus termasuk dalam makanan, tak ada la orang lain mati sebab aku dah mati dulu :p




Kak Saniah dan Kak Saly tengah set up makanan. Diorang pun tukang test makanan jugak




Haaa.. Budak si Hafiz ni paling banyak test makanan. Sampai siap sendawa lagi kau! Tu bukan test rasa dik non, tu mentekedarah namanya!



Kitorang start makan dalam pukul 12tghari jugak. Bacaan doa diketuai oleh En Adlan (first time dia baca doa, mungkin sebab dia dah lapar sangat kot. Heheh...) Memang sedap makanan yang kawan-kawan aku bawak. Pandai memasak diorang ni rupanya.. Bagus-bagus!!! Lain kali boleh buat potluck lagi. Hehehe..

Ok-ok, sebab En Zul dah tunggu aku nak balik keje, nanti aku sambung kat entri lain. Apa-apa pun aku nak ucapkan selamat berpuasa kepada semua rakan-rakan. Raya nanti jemput datang rumah. Harap maafkan salah silap...




Love,

No comments :