It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, July 17, 2012

Roti ke kayu?



Dulu aku selalu makan roti ni. Sedap. Bun dia lembut, inti coklat dia pun banyak. Memang berbaloi la beli roti ni. Dulu masa kecik-kecik aku selalu beli masa nak pergi sekolah agama. Sekolah agama aku bawak duit RM1. Zaman dulu besar nilai RM1 tu. Tak macam sekarang, beli air paip perisa oren pun dah kena bayar RM1. Tu belum mintak air tembikai laici. Harga tembikai lain, laici tak seberapa nak ada taruk harga lain. Cibsss..

Bila nak pergi sekolah agama waktu tengahari, aku naik beskal dengan Leen. Sebelum kitorang ke sekolah, kitorang mesti singgah ke Kampung Nakhoda. Ntah apa yang best kat sana, aku pun tak tahu. Pegi rumah kawan kitorang kot. Bila dah sampai sana, kitorang akan singgah ke satu kedai runcit ni. Masa tu kedai ni je satu-satunya yang ada jual roti ni (mungkin kedai lain ada jual, tapi kitorang je yang tak reti cari). Bila sampai kedai tu mesti nak beli roti ni. Dulu harga dia RM2.00, ada 6 biji. So aku ada RM1, Leen pun ada RM1. So kitorang kongsi berdua, sorang dapat 3 biji. Okeh la kan dapat 3 biji sorang.... Kadang-kadang sangup tak nak makan kat sekolah agama, sebab duit sekolah agama nak beli roti ni untuk buat bekal ke sekolah kebangsaan esoknya.

Aku tak tahu la Leen ingat lagi ke tak? Lantak la kalau kau tak ingat.

Tapi sekarang ni harga dia dah naik. Dah jadi RM2.80. Alaaa... 80 sen je pun. Standard la semua harga barang naik dalam 10 tahun ni. Minyak naik harga, tepung naik harga, gula naik harga, blaaa.. blaaa... blaaaa... Kalau ikutkan 80 sen tu apa la sangat kan? Tapi yang buat aku geram dan nak jadi amukan ablasa bila roti tu makin tak sedap!

Cilabanat!

Roti dia keras. Rendam dalam air panas setengah jam pun belum tentu boleh lembut. Paling yang buat aku rasa nak muntah berdarah, bila gigit 4 kali, gigit 5 kali, eh.. Mana isi coklat dia ni? Sekarang ni dia taruk ciputttttt je! Pastu coklat tu dah kental semacam je. Kot iye pun harga barang naik, jangan la ubah resepi dan citarasa roti tu. Bapak gila kental weh~ Dah rasa macam makan getah sekerap! Padahal zaman dulu gila soft jem dia tu. Ni kes nak jimat bahan la ni, so dia main tambah je tepung ubi ke, tepung jagung ke.. Untuk bagi kental & banyak isi nya tu.

Puiiiiiii!

Gila la aku menyumpah masa makan roti ni. Sambil kuis roti keras ni, sambil terkenang-kenang roti ni masa zaman sekolah dulu. Memang sedap. Masa tu Gardenia ke, Hi-5 ke, semua tu tak de lagi. Kira kalau roti Kunci Emas tu paling femes la. So bila ada roti ni kat pasaran, memang aku bertukar menjadi batak la nak membeli roti ni tiap-tiap hari. Tapi sekarang ni roti ni dah tak sedap. Eeeeeee.. Baik aku makan roti putih kosong sapu Nutella. Walaupun bercinta nak sapu Nutella kat roti, tapi rasa dia sedap! Gila menyampah dengan rasa roti ni.


Menyampah pun habis jugak aku telan. Lapar weh!





No comments :