It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Monday, December 18, 2017

Family Platter @ Rotisserie & Grill

Korang mesti biasa dengar nama blog-blog or reviewer macam Beautifulnara, Rotikaya, Siakapkeli dan Vitdaily kan?
Penah dengar tak reviewer nama Kchup?
Dia punya host nama Aim dan juruvideo dia nama Amar.

First time aku tengok diorang review burger McD yang burger thai tu kalau tak silap aku.
Sebab yang tu aku tak makan pun.
Aku dah try burger Korean tu. Yang guna roti hitam charcoal tu.
Memang haramjad punya rasa.
So aku serik nak try burger-burger bertemakan negara ni.
Maka nya burger Thai tu memang aku tak pandang pun, apatah lagi nak beli & rasa.

So bila aku jumpa video tu, host nama Aim tu gila jujur review burger tu.
Siap ludah balik burger tu hokayyy..
Bab ludah tu aku tak setuju la. Tapi bab jujur dalam review tu aku suka.
Aku rasa tak semua reviewer akan jujur macam tu.
Yang tak sedap pun dibantainya kata sedap.
Nak-nak reviewer yang duk sebut-sebut "padu beb" tu.
Korang tau aku maksudkan siapa kannn..

Hari tu Kchup ada review pasal nasi arab.
Nasi tu dia letak dalam 1 ekor ayam.
Perghh, aku tengok punya la terleleh air liur aku.
Terus aku screenshot dengan niat nak tunjuk kat laki aku.
Lepas aku hantar kat En Zul, dia cakap "ok nanti kita pegi"

Ada 1 hari tu, En Zul message aku.
Dia ajak makan kat tempat yang aku nak tu.
Nama tempat tu Rotisserie & Grill.
Lokasi di Taipan Setia Alam.
Korang waze je Rotisserie & Grill tu, jumpa la location dia.
Kitorang ikut highway PLUS, sebelum sampai Jejantas Sg Buloh tu, kitorang exit kiri ke arah Shah Alam.

Senang ikut jalan tu.
Jalan tak jammed, direction pun mudah.
So aku recommend korang ikut jalan tu kalau nak ke restoren tu.

Sampai Taipan, aku lost.
Sebab waze cakap dah sampai. Tapi kitorang tak jumpa restoren tu.
Rupanya kitorang tak masuk lorong restoren tu.
Kitorang pusing ke jalan lain.

Tengok restoren tu macam tak percaya je.
Kosong!
Yes, restoren tu kosong! Tak ada customer.
Biar betul....

Aku dah cuak dah wehhh..
Takut kalau makanan dia tak sedap, mampos aku kena bebel dengan En Zul.
Datang jauh-jauh, sekali makanan tak sedap.
Belum kira duit minyak tol semua tu.
Mati la akuuuu...

Kitorang tengok menu, so aku order Family Platter.
Harga untuk set ni aku tak ingat.
Tapi untuk total makanan & 4 minuman, termasuk nasi tambah semua RM49.00.
Murah kan?!



Family Platter untuk 4 orang. Tapi kena tambah nasi. Sebab nasi yang ada cukup untuk 2 orang.
Ni pun selamat Ika makan sikit je sebab dah kenyang makan McD sebelum datang sini.

Waiter yang amik order aku tu salah bagi info. Aku nak set yang ada salad.
Tapi minah tu bagi set ni.
Set ni ada sambal tomato yang macam ada kat nasi arab tu, ada kuah kacang soya dan sambal bawang. Sambal bawang tu aku suka! Manis-manis rasa dia. Sambal tomato tu biasa.
Yang kuah kacang tu aku tak suka sangat. Tapi boleh la nak telan. Tak la teruk rasa dia.
Cuma aku yang tak suka kari kacang.

Ayam dan nasi dia sedapppppp...
Sumpah wehhhh... Puas hati!



Potong ayam dulu. Baru jumpa nasi nya.



Tadaaaa! Nasi dalam ayam tu ala-ala nasi beriyani.
Yang nasi tambah tu ala-ala nasi arab ke nasi minyak tah..
Aku suka nasi tambah tu. Tapi En Zul & Aleeya suka nasi dalam ayam. Sebab lebih rasa rempah dia.
Ika suka ayam je. Ratah ayam je, sebab nasi dia makan 2-3 suap je.


Untuk harga RM49, korang akan dapat set atas tu termasuk 4 air minuman.
Murah kan..
So, apo laieee ekau nakk?
Kau telan jo lahh!

Hahaha.. Nak try trademark Aim gituh!

Balik dari makan, kitorang singgah Setia Alam Mall.
Dah alang-alang lalu situ, mesti la singgah.
Nak merasa jugak tengok mall tu.
Best ke takkk..
Hmm, mall tu macam MyTown. Suram, gelap.
Tapi banyak branded stor la kat situ.
Sebab kan suasana dia suram, pencahayaan kurang best, so aku tak rasa seronok datang mall tu.
Baik aku pegi IOI City Mall je. Lagi best!

Lepas tu, aku hantar mesej kat Kchup.
Nak ucap terima kasih sebab review tempat makan yang best.
Jujur diorang ni. Nasib baik sedap diorang kena dengan tekak kitorang.
Berbaloi la datang jauh-jauh nak try menu Family Platter ni.












... dan Kchup share komen aku kat page diorang. Nasib baik dia tak show nama aku.
I maluuuu Y_Y




No comments :