It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Monday, October 15, 2012

Cover untuk sebulan punya update. Haha!

Huarggghhh!! Nguapan naga yang sangat malasssss nak update blog!
Yeahhh, aku dah bersifat kejam pada blog aku sendiri.
Biarkan tak berupdate, singgah jenguk-jenguk pun tak. Alahaiii.. Rasa nak tampa-tampa je muka ni.

Sekarang ni aku kena masuk keje pukul 7am, then boleh balik pukul 3pm.
Pastu shift yang seterusnya masuk pukul 3pm, balik pukul 11pm.
Kalau masuk pukul 8am, kena balik pukul 5pm. So aku dah rugi 1 jam kat situ.
Tema nya, kena la rajin-rajin bangun lebih awal untuk masuk pukul 7am.
Now kat ofis semua orang kena buat qc soal selidik.
Bagi aku tu bukan masalah. Aku enjoy je buat qc tu.
Just dengar mp3, then check data entry betul atau salah.
Kalau salah, betulkan.
Kalau betul, biarkan.
Yang buat stress bila sistem runtime error atau invalid database.
Eeee... Rasa nak hempuk-hempuk je tablet pc tu.

Dengan life aku sekarang (working hour 7-3) aku rasa ada hikmah semua ni.
Aku tak selamanya akan berkerja dengan waktu macam ni.
Planning kitorang working hour ni hanya dalam 4 bulan ni atau sehingga awal tahun depan.
Then we'll back to normal (like previous recruitment).

Tapi yang bestnya untuk aku, next month insya Allah kitorang akan pindah ke rumah baru.
Yeayyyy!!!

Bila dah masuk rumah baru, perjalanan ke ofis makin jauh.
So kena la bangun awal, keluar awal, sampai ofis pun awal - untuk elak jammed!
Dalam masa 4 bulan ni la aku kena modify semua hormon dalaman aku.
Supaya tak terkejut nak bangun sebelum subuh. Hahah!!!
(nampak sangat Subuh aku selalu lajak~)

Last week En Zul beli motor baru.
Senyap-senyap je dia beli.
Bila motor dah keluar, mula la kelam kelibut nak story kat aku! Puiiiii!
Masa tu aku tengah buat QC, then dia called.


En Zul : Mummy busy ke?

Aku : Not really. Buat QC macam biasa. Nape?

En Zul : Hmmmm.. Nanti kan kita nak pindah umah baru. Jauuuuhhhhhhh.. (sayuppp je suara dia)

Aku : Bis tu??? (suara sedikit keras) - kompem En Zul jengkel dengan aku. Pasrah je la dapat bini macam aku ni. Hahaha!

En Zul : Hmmmmm... Ntah la.

Aku : Ape dia? (suara makin keras, macam nak bentak je)

En Zul : Tak de laaa. Kalau dah pindah, takkan abang nak bawak motor tu pegi keje? (motor lama)

Aku : Ye la! Kalau tak nak naik motor, naik la kete dengan mummy. Ape yg susah?

En Zul : Abang ingat nak beli motor baru. Yang enjin kuat sikit, baru la yakin nak jalan jauh.

Aku : Jauh ape nyeeee?? Bukannya kita keje kat Alor Star tu! Tak payah la.

En Zul : Mummy lain la, naik kete. Tak kena hujan. Siap ada ekon.. Ayah ni naik motor..

Aku : Dah tu, apa guna kete merah abang tu? Naik je la. Membazir je beli kete tu. Dah tu sekarang tersadai macam tukun!

En Zul : Tak boleh, kete tu untuk drift. (pale hotak kau drift! still tanak ngaku lagi tu)

Aku : Kalau tak nak naik kete, naik je moto tu. Bukan rosak pun. Baru bape tahun je beli motor tu kan? Tak payah la beli motor baru. Kita ni nak masuk umah baru. Banyak benda nak beli.

En Zul : Tapi motor baru dah keluar dah. Mana boleh cancel...


Whatttt??!!!!


Dah beli, tapi ayat awal-awal cakap ABANG INGAT NAK BELI MOTOR BARU!
Padahal no plat motor dah keluar. Tunggu orang kedai hantar motor je lagi!

Wahhhhh!
Kemain seronok orang tua ni perabis duit!
Janji nak beli gelang baru untuk aku. Tup-tup dia rembat motor baru senyap-senyap!
Balik dari keje, dia peluk-peluk aku, gesel-gesel bontot aku.
Konon nak goda aku la tu. Haktuihhh!

Terus aku tanya, "mana motor?"
Dia jawab, "ada kat luar... Ala, mummy.. Jangan la marah... Nanti cepat tua"

Takpe, takpe...
Aku simpan dulu bebelan puaka tu. Bagi chance kat ko bang.
Esok pagi aku tengok motor tu tak ada. Ntah mana dia sorok aku pun taktahu.
Takpe bangggg... Kau nak main sorok-sorok ye.
Siap kau.

Balik dari keje, aku tengok motor baru dia.
Tak de la lawa sangat. Kaler biru pulak tu!
Apsal dia tak amik kaler pink hah? Tak pun kaler merah ke...
Aku kan suka kaler merah.
Hape la dia ni, macam tak tahu je faveret kaler bini dia. Hampeh.

Hm, dari dulu aku mintak kete auto, haram tak dapat!
Balik-balik dia je yang dapat barang baru.

Aritu aku mintak kete baru auto, dia rasuah aku pasang ekon kat umah.
Siap bagi kad kredit ketiga dia kat aku.
Ok, dia berjaya buat aku diam.

Pastu senyap-senyap dia beli kete merah masa aku tengah berhempas-pulas kursus kat USM.
Balik dari USM tengok dah ada siput merah tu kat rumah!
Aku yang mintak kereta baru, tapi dia yang dapat.

Pastu aku mintak pulak scooter.
Haram tak dibaginya!
Pastu rasuah aku dengan Samsung SIII.
Ok, aku lupa sekejap pasal scooter.

Then aku mintak pulak kereta auto (again).
Tup-tup dia beli motor untuk dia.
Dasar batang berjuntai punya laki!
Bila aku tarik muncung itik serati, cepat-cepat dia hulur lagi kad kredit baru.
Balik-balik kad kredit!
Tu je la modal kau bang... Macam la aku ni penggemar kad kredit.
Kad yang hari tu pun aku pakai 3 kali je.
Tu pun shopping tak sampai RM100.
Ni bagi lagi yang baru. Tak nak la aku!
Tak termakan nya aku dek rasuah kau tu banggg...

Takpe, kali ni kau tak kan terlepas bang.
Aku bagi siap-siap list barang yang aku nak.
Kau tinggal sediakan je barang-barang tu.

Pastu jangan lupa baca post script kat bawah list barang tu :
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

JAUHI RASUAH!



No comments :