It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, April 7, 2015

Macam ni yang aku nak! *Suka! Suka! Suka!!!!*



Semalam aku pesan kat boifren aku tu minta belikan nugget dan daging burger.
Tapi saja nak suruh beli kat outlet Ramly kat Bandar Tun Razak.
Kat situ boleh guna member card, boleh dapat diskaun.
Well, sejak berkenal-kenal dengan Mr Ji Es Tee ni, aku cukup ngeri nak gi shopping barang-barang dapur.

Dulu masa duduk kat Cheras, aku memang borong kat situ je.
Tapi sejak pindah Taman Bangi Jaya, aku beli kat Tesco & NSK je.

Aku pesan kat En Zul beli nugget biasa, not tempura type.
Tak kesah la bape kg pun. So laki aku amik sekilo terus. Beza harga pun sikit je.
Then burger beli yang nipis (which is 50g kot)
Kalau yang tebal tu yang orang buat niaga tu.
So semalam En Zul amik nugget 1, daging burger 3.

Total = RM21.85
Include GST!

Yaaaaa... Itu yang aku suka!
Tak tahu pulak abam Ramly ni serap GST.
Bila guna card, memang dapat diskaun gila2 bahabsss la!

Tengok nugget je dapat less 19.2%.
Pastu daging burger dapat less 19.54%.
Pastu include GST lagi.
Hujung-hujung yang best ada points earned!

Mau tak gila aku???
Murah kan??
Best kan??!!!!!!!

Ok, sila support abam Ramly!
(Tapi jangan selalu sangat makan processed food. Nanti jadi gemok macam aku.)

Errr... tapi GEMOK IS OHSEM, kan??
Hahahaa..

Ok, abaikan.

Dulu pun aku pernah buat entri pasal harga murah kat Ramly outlet ni.
Cuma bila dah ada GST ni ingatkan harga makin mahal.
Rupanya masih murah.
Malah lagi murah percent dia potong, berbanding percent GST tu.

GST = >6%
Ramly = <19%

Pilihan di tangan anda. Pilih dengan bijak.


Pesanan khidmat masyarakat ini di bawa khas dari Persatuan "Kami Tolak GST".


Love,
Izara Aishah.



No comments :