It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, October 23, 2014

Angry Bird

Kelmarin kitorang shopping barang dapur kat Billion.
Sampai kat bahagian beras, anak-anak datang berlari kat aku & En Zul.

"Ayah.... Ayah!! Ada burung sakit.. Cepat tolong dia. Ayah kena tolong dia! Cepat!!"

Si ayah pun pergi ke tempat yang ditunjuk.
Sampai situ tengok ada sekor burung merbok tengah sedap landing atas lantai.
Agaknya burung tu cedera kot...

En Zul angkat burung tu, cadang nak hantar ke luar Billion.
Tapi Ika suruh letak dalam troli. Nak rawat katanya.
Errrr.. Are you serious Kakak?

*diam. Ngeri plak rasa nak membela burung*



Heroin of the day




Kesian... Ekor belakang dah hilang.
Tak boleh nak terbang.




Maka, drama pun bermula.......
Sesi pujuk-memujuk, rayu-merayu, gedik-menggedik, menabur janji-janji manis...



*aku perati je dari jauh*
sigh--




Macam biasa, si ayah akan kalah dengan anak-anak..



*tunduk & geleng kepala...*




Balik dari Billion terus singgah pet shop.
Nak beli sangkar macam orang Indonesian guna tu.

Hish, tak lawa lah!
Mahaiiii pulak tu.




Ikut aku nak beli sangkar tikus ni je.
All in one.
Agak-agak kalau tetiba rumah aku ada tikus,
boleh guna sangkar ni (mintak dijauhkan)

Murah pun murah. Hehehe..




En Zul nak beli sangkar buluh (yang indonesian selalu guna tu)
Terus aku menggunakan kuasa veto aku.

Tak payah! Mahal!! Beli je sangkar hamster tu. RM10 je!


Ye laa.. Nak bela untuk rawat burung tu je kan..
Nanti esok lusa dia dah sihat, kita lepaskan burung tu.
Setel.




"Ni kalau nak bela burung ni, sape nak bagi makan?"

"Kakak la.."

"Dah tu, sapa nak bersihkan taik-taik burung tu? Kau jangan nak suruh ayah kau pulak."

"Mummy la."


Hoihhhhhh... Kosser aku!!!




Sebab Ika dapat burung, Aleeya pun nak jugakkkk..

Tak payah la Aleeya. Sedangkan ikan & udang kat rumah tu pun belum tentu terjaga.
Nak kasi makan pun jenuh mummy jerit ingatkan korang. Ada hati nak bela burung banyak-banyak?



Ika : Mummy nak beli burung untuk mummy? Ada yang murah-murah ni. Boleh bela sekali dalam sangkar kakak ni.

Aku : Tak payah. Mummy dah ada bela burung mummy.

Ika : Mana? Tak ada pun.

Aku : Tanya ayah kau mana dia simpan. Hahahahaa...

Ika : -blur-



Selalunya bila ada binatang baru yang diorang bela, akan ada masalah baru yang akan datang.

Bila bela ikan, fokusnya hanya pada ikan.
Bila bela udang, fokusnya hanya pada udang.
Bila dah bela burung, maka fokus pada ikan dan udang pun hilang.

Fokus hanya pada burung.
Terus benda lain dia tak peduli!

Makan tak nak.
Mandi lewat.
Baca buku puas kena jerkah.
Buat keje rumah lagi la payah!



Bangun tido terus hadap burung.
Tempat tido tak kemas, gigi tak gosok, mandi jauh sekali!

Terus kena tarbiah dengan aku.
Sebakul bebelan aku bagi.

Terus aku bertukar jadi angry bird!




Angkat sangkar, terus lepak kat luar pulak.
Nanti burung sakit telinga dengar mummy bebel katanya.



Pagi ni masa nak pergi ofis En Zul, dia angkut sangkar masuk kereta. (sekolah pagi cuti)

"Eh, nak lepaskan ke ni?"

"Tak la. Nak bawak ke ofis ayah. Kesian dia, tak lalu nak makan bila tak ada kakak"

"Elok laa.. Angkut sekali dua-dua akuarium tu. Kesian kat udang dan ikan tu dah macam tak bertuan!"


Hish, gigih nak usung kulur-kilir burung tu.
Haihhhhh la ankkkkk....







No comments :