It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Friday, October 10, 2014

5 Bulan - Kebun - Terowong Smart

Bismillahirahmanirahimm... Assalamualaikum wbt.

Chewahhh.. Kemain ostajah kau bermadah bukak bicara belog ni eh?
Konon-konon sesuci embun pagi.. Puiii!
Aku ni dari hari ke hari nak update blog tapi masih malas je nak menaip.
Dah la kelas aku pun dah start ni. Lagi la hazab nak update blog sendu ni.
Kesian betul laaa...

Well, nak share some story sikit.
Walaupun bukan la cerita yang best pada orang lain, sekurang-kurangnya best la pada aku.
Tapi, ada orang lain yang lebih happy dari aku.

Siapakah?

Jeng..jeng..jengggggg...

Akhir Sept tu aku ada apply kursus Pengurusan Kewangan kat sistem latihan.
Esoknya aku dapat email tawaran untuk menghadiri Kursus Pengurusan Kewangan.
Dalam hati aku terfikir, eh cepat pulak diorang ni respon. Selalunya makan 2-3 hari jugak.
Then aku tengok tarikh kursus, sampai 3 hari 2 malam.
Eh jadahnya aku nak gi kursus lama-lama gini? Feling-feling bujang ke??
Tengok tempat kursus - Langkawi.

Ah, sudah.
Bila masa aku apply kursus ni?
Then aku tengok senarai nama peserta ada 30 orang.
Nak kata kursus untuk Pengurusan Kewangan & Aset, tak semua 30 orang tu adalah Pegawai Aset.
Hmm.. Aku blurr sekejap.

Then aku tanya Manager aku. Perlu ke aku pergi sana?
Sebab aku dah apply Kursus Pengurusan Kewangan kat UKM.

"Eh, pergi la! Pergi... Pergi! Boleh capai KPI Espel. Rugi kalau tak pergi. Nanti belikan saya coklat & perfume"

Hoihhhh!!
Ada motip suruh aku pergi! Huh.

Ok, aku pun hantar surat confirmation untuk ke Langkawi.

Selang 2-3hari, aku call Kak Hayati dari Unit Aset.
Lepas tanya pasal kerja, aku tanya pasal Kursus kat Langkawi tu.

"Oh, tu tawaran untuk Pegawai Aset yang mencapai KPI kita setiap 3 bulan. Ada 30 orang yang dioffer, dan 10 daripadanya akan dapat sijil dari TNC. Pastu gambar akan upload kat billboard main entrance UKM. Salah sorang nya awak laaa..."

*pitam*

Seyesssss?!!!

Aku gelak besar dapat tau cerita ni.
Sumpah aku tak pernah bermimpi nak dapat apa-apa penghargaan.
Kebetulan aku baru 5 bulan kat Citra ni. Tarikh penerimaan sijil pun genap-genap aku cukup 5 bulan kat sini.

Dari tarikh aku dapat email tu, aku cuma cerita kat Kak Nap & manager aku je.
Kawan-kawan lain semua tak tahu. Aku segan jugak nak cerita kat diorang.
Kebetulan Kak Nap pulak amik cuti panjang, so tak de la mamarazzi nak tolong sebar kan cerita.
Tapiiiii.. Se-excited aku nak dapat sijil, excited lagi manager aku dari tuan punya badan.

Sungguhhhhh..
Aku amik sijil hari Rabu.
Seminggu sebelum tu dia asyik tanya aku, bila nak pegi amik sijil?
Sehari sebelum hari kejadian, selang 30 minit dia tanya aku.

"Bila nak pegi ambil sijil?"
"Pukul berapa majlis start?"
"Bila nak pegi ni?"
"Kenapa tak pegi lagi?"

Ulangggg la berkali-kali soalan tu. Excited kan?
Lebih dari aku excitednya.

Then kawan-kawan tanya...

"Yati nak pegi mana?"

Terus manager aku jerit... "Eh korang tak tahu ker??? Kenapa tak bagitau??"

.... dan bermula la kisah bahan-membahan kan aku oleh budak-budak ofis ni...

Hishhh.. Ape laaa.. Buat malu aku je. Tunggu la majlis aku tu selesai, then baru la cerita.
Ni selagi aku tak pegi selagi tu la diorang gelakkan aku.




Sijil penghargaan.
Terima kasih banyak-banyak pada kawan-kawan yang membantu dan memberi tunjuk ajar.
Jasamu dikenang =)




Tahniah Kak Saniah.
Wakil dari UMBI - Cohort.
Insya Allah kita berdua pergi dating sama-sama ke Langkawi.



Ok, tiba masa untuk aku pulak.

Drum rollinggggg....


Rolling lagi......


Dumm..dum...dummmmm...





Gemoknya aku.
Ni orang yang gaji ciput tak perlu ikat perut.
Kahkahkahh..




Beza kan saiz aku dengan Kak Saniah.
Hihihii...



Ok, nak cerita pasal kebun.
Hari tu aku terpatahkan buah tembikai.
Membebel la boifren aku tu. Huhuu..
Nasib baik dah tumbuh banyak buah. Ada la dalam 10 biji. Harap-harap membesar dengan jayanya la buah-buah tu semua.

Then minggu ni buat tomato dan cili dah tumbuh!
Yeayyyy!! (insert fire crackers)

Dulu pokok tomato dan cili ni dah berbunga.
Tapi bunganya asyik jatuh. Tak sempat nak berbuah, bunganya jatuh.
Mungkin pokok tu berpenyakit.
Then En Zul sembur ubat subur agaknya. Terus mencanak-canak bunga dia tumbuh.
Tu yang tembikai aku sampai 10 biji terus keluar.

Dan syukur alhamdulillah tomato dan cili dan berbuah.
Semoga dapat menuai hasilnya. Seronok betul aku tengok kebun aku tu mengeluarkan hasil.

Eh, ngaku kebun sendiri.
Padahal laki kau yang berhempas pulas keluar peluh nak buat kebun tu.



#mylittlekebun



Ni nak cerita pasal ofis aku.
Ofis ni bakal di renovate tak lama lagi.
Nak buat ofis jadi besar sikit. Tapi masih tunggu budget lulus.
Selasa lepas ofis ni jadi power trip.
Sebabnya aircond kat tempat Kak Sal menitis kan air, jatuh masuk ke suis plug.
Terus trip satu ofis, pukul 10am lebih baru boleh buat kerja.


Ok, mari kita lihat cerita sampingan.
Dibintangi oleh Kajol dan Aishwarya Rai.
Tajuk filem : Aur Ekon Da Kuar Ayer
(Translate : Ekon Kita dah Keluar Air)











Alkisahnya nak cerita pasal benda pink kat belakang Kak Sal ni a.k.a Aishwarya Rai.
Agak-agak benda apa tu??




Ni haa... Air ekon ni menitik.
Bukan titik sikit-sikit. Ni dasat punya titis.
Air turun laju macam air hujan.
Habis basah tempat Kak Sal & air masuk ke dalam suis plug.




So Kak Pah & Abang Fizi buat la Terowong SMART ni.

Kenapa SMART?

Sebab......




Bila 'hujan', air yang mengalir.
Bila kering, tikus yang lalu situ buat laluan highway.
Sebab tu aku namakan dia Terowong SMART.

Hahaha..



*Ampun Kak Sal...*




No comments :