It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Monday, January 20, 2014

Bilik haprak, line haprak, jiwa raga pun jadi haprak!

Hari ni bertolak ke kampus.
Gila tension hidup aku nak melalui hari-hari mendatang kat sini.
Malam tadi sibuk mengemas barang-barang.
Anak-anak pulak duk melayan Running Man.
Yang si ayah keluar memancing dengan geng-geng ofis dia.
Sampai ke Subuh baru balik. Tapi haram sekor ikan pun tak naik ke darat.
Nampak sangat tangan tak de ong!

Penat kemas barang-barang. Dalam list aku seboleh-bolehnya nak kurangkan barang.
Alhamdulillah tahun ni aku cuma bawa 1 beg tarik, 1 bagpack & 1 bag plastik besar untuk barang-barang stock makanan & toiletries. Total 3 bags je.
Tahun ni aku cuma amik 4 subjek.
Sebab tu tak banyak beg nak bawa.
Harap-harap bila amik subjek sikit, dapat la skor pointer tinggi sikit. Hihiii...
*berangan*




Princess... Sila masuk tidur. Sudah pukul 1.30am.
Sudah-sudah la layan Running Man tu.



Pagi tadi keluar rumah pukul 9.30am.
Tahun ni En Zul & anak-anak hantar aku ke stesen LRT Uni untuk amik Nadia kat sana.
Naik 2 kereta, so lepas breakfast kitorang berpecah.
Nadia datang dengan hubby dia. Wahhh.. Kemain dia bawa banyak barang.
Macam nak bermastautin terus kat sini.
Hahahaha... Takpe Nadia. Sila bawa barang banyak-banyak.
Nanti i boleh pinjam.. Hehee..




Sebelum gerak keluar, harus la bergambar dulu.

Tahun pertama aku pergi sorang-sorang naik bas.
Tahun kedua aku pergi naik kete dengan Nadia, tapi En Zul tak teman aku jumpa Nadia.
Tahun ketiga aku pergi naik kete dengan Nadia, tapi En Zul teman aku sampai Stesen LRT Uni.
Tahun keempat aku pergi naik kete dengan Nadia, dan ditemani oleh En Zul dan anak-anak.

Ok, bertambah-tambah sebak aku.
*nanges*



Lepas breakfast dengan En Zul, anak-anak, Nadia & Saiful, kitorang gerak dalam pukul 11.40am.
Alhamdulillah pukul 3pm kitorang sampai kampus.
Terus pergi ambil kunci dan check in.

Aku mula terfikir, apa la yang En Zul dan anak-anak buat waktu tu.
Bila call, rupanya pergi sambung memancing.
Wah...wah...wahhhhhh...
Kemain hepi lagi diorang. Ingat kan bila aku jauh diorang sedih.
Rupanya siap pergi memancing lagi kauuu!
Macam meraikan ketiadaan aku je!


Nah, siap hantar gambar kat aku.
Nak tunjuk betapa hepinya mereka bertiga tanpa aku.
Cissss!



Ni Ika yang tangkap.




Ni Aleeya yang tangkap.




Ni semua 11 ekor hasil tangkapan mereka hari ini.
Murah jugak rezeki diorang. Alhamdulillah..
Bior laa.. janji korang hepi.


Tahun ni dapat duduk Restu.
AGAIN!
Arghhh.. Bikin sawan duduk kat sini.
Masa tahun 2 je dapat merasa duduk kat dalam USM.
Tu pun duduk kat Aman Damai yang panas tu.
Dengar cite tahun ni Aman Damai dah tukar kipas, katil dan almari.
Amboiii.. Bertukar wajah nampak?

Tahun ni aku dapat tingkat 1. Memandang ada kes special untuk Nadia.
Tapi hazab gila tingkat 1 tak ada line hp dan line berukben!
Wifi pulak kena setting password baru. So aku memang offline sepenuh-penuhnya.
Rasa macam duduk kat dalam Gua Niah! Nasib tak pakai cawat je lagi.
Kalau tak, kompem dah macam orang purba aku ni.

Seyes henfon aku 1 bar coverage pun tak dapek!
Rasa nak pijak-pijak je henfon aku tu.

Mula-mula dapat bilik no 14.
Bila sampai kat tangga bau busuk sangat.
Pintu bilik pulak tak berkunci.
Sekali bila buka pintu, nauzubillah.....
Bilik macam sarang penagih dadah!
Bersepah-sepah dengan segala barang ada kat dalam tu.
Macam crime scene pun ada jugak!
Aku dan Nadia terus jumpa penyelia asrama tu.
Aku siap ambil gambar dan tunjuk kat penyelia.
Nasib baik dia bagi kunci bilik lain.
So kitorang tukar bilik ke wing lain.




Ni kalau Uncle Seekers datang melawat ni mesti dia cakap ada banyak entiti yang duduk kat sini.
Lepas kitorang tukar kunci, penyelia tu bagi pulak kunci bilik ni kat student lain.
Eh, akai ada?
Tercangak-cangak la student tu dengan family dia terkujattt tengok bilik hazabedah ni!
Pastu aku suh diorang amik gambar dan pergi tukar kunci lain.
Bangang punya penyelia! Tak reti ke nak hold dulu kunci tu. Lepas bilik dikemas baru bagi balik kunci kat student lain yang mendaftar esok? Seyes tak paham mentaliti dan sensitiviti penyelia ni.



Sebab tingkat 1 tak dapat line Maxis, maka lepas maghrib kitorang ke Tesco nak cari simcard baru.
Nadia siap beli henfon baru semata-mata nak pakai 2 no hp.
Akhirnya merasa jugak dia nak pakai Samsung.
Walaupun terpaksa downgrade model hp, asalkan dapat call En Hubby dia.
Kang malam-malam dia nangis tak dapat call Saiful, jenuh lak aku nak gi teman dia bergayut kat tangga luar bilik tu.



Hello, saya henfon baru Mrs Saiful =)
Nama saya Samsung. Saya berkawan baik dengan Celcom.
Harap-harap Celcom tak buat perangai kat dalam bilik Mrs Saiful.
Kalau tak dapat line, Celcom akan dilempor ke luar tingkap!

Alhamdulillah Celcom menjadi budak yang baik dan mendengar kata.
Maka malam ni Nadia boleh tido dengan tenang dan lena selepas menghantar report harian ke En Saiful.
Tak ada la adegan-adegan menangis nak mintak balik KL.
Hahahahaaa!!




Dinner kami sebelum beli simcard baru.
Walaupun keadaan aku kat sini macam orang purba tanpa cawat yang tak dapat online henfon dan tenet, tapi pinggan kuey teow aku tetappp licin! Tiada apa yang dapat mengubah selera makan aku.
Hahaha!

Pinggan yang masih berbaki banyak tu adalah pinggan makcik yang sedang gundah gulana henfon takde coverage. Beliau sedang jiwa kacau nak beli simcard baru. Dengan harapan simcard tu akan penuh dengan coverage line.


Akhirnya, sekarang makcik itu tidur dengan lena kat sebelah aku.
jangan tetiba tengah malam kejut aku ajak gi makan sudah.
Maklum laaa.. Tadi orang tu tak berselera nak makan.
Tengah malam terus jadi lapar.

Sori, aku nak tido.
Aku tak layan orang yang lapar tengah malam. Kalau lapar, sila rendam maggi.
Hahahaa.. jangan marah ye Nadia ku sayanggggg..





No comments :