It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, January 22, 2014

Akhirnya.....

Akhirnyaaaaa... Aku keluar jugak dari Gua Niah ni. Duduk lama-lama dalam gua ni boleh buat aku sawan. Susah betul kalau tak ada line hp ni. Nasib baik la henpon caprut aku tu boleh dapat wifi free. Boleh jugak la aku update isu-isu kangkung yang berlaku sepanjang aku bertapa dalam Gua Niah yang kelam itu. Agaknya kalau tunggu lama sikit, kompem penuh badan aku dengan taik kelawar.

Hari ni aku free. Tak ada kelas. So aktiviti aku sepanjang hari ni nak tido je (dah nampak ciri-ciri kelawar disitu). Sekali pukul 10.30 Liza datang bilik aku ajak gi tesco & lunch. Ok, aku siap-siap terus keluar makan kat Sg Dua. Lepas lunch aku gi amik Nadia & Kak Florence kat PJJ. Alang-alang tak ada kelas, maka pujuk la hati untuk pergi ke QB Mall. Hahaha.. Bab QBM ni tak payah nak pujuk hati bagai la. Asal ada masa senggang je mesti sampai sana. Walaupun poket tengah kering tak berfulus, tapi aku tak pedulik. Janji kaki dapat jejak ke QBM. Aku bukan nak shopping sangat pun. Janji dapat tarik nafas kat dalam mall tu je. Motif? Hahaha..

Akhirnya aku merasmikan penjejakan kaki aku ke QBM untuk tahun ini. Maka, bermula la permastautinan aku kat QBM sepanjang 3 minggu aku kat sini. Maklum la, USM rumah kedua aku. QBM rumah pertama. Maka faham-faham saja la kat mana aku akan spend lebih masa sepanjang aku kat sini. Yang tak best kat sini bila gerai-gerai sepanjang jalan kat tepi laut dah tak ada! Pihak berkuasa dah pagar tempat tu. Lepas ni kalau nak lepak tepi laut kena bawa makanan siap-siap la. Then lepak kat situ sambil makan bekalan. No more laksa, no more chicken wings. Macam tahun-tahun lepas, kedai Daiso adalah tempat utama yang kitorang nak pergi. Walaupun tak shopping sakan, mesti ada jugak 'hasil' dari kedai ni. Sampai je depan pintu masuk Daiso, masing-masing capai bakul sorang satu dan terus bersepah bertaburan kat dalam kedai. Masing-masing dah tak kenal member. Semua pakat busy cari barang. Aku je selesai RM10 (dalam tak ada duit ni melayang jugak fulus aku), budak-budak tu masing-masing amik bakul berbondong-bondong beli barang. Nasib baik aku yang beriman dan bertaqwa ni masih mampu mengawal nafsu shopping aku (padahal kau tengah poket kering! Puiiiiii!)

Lepas puas ukur jalan kat QBM, kitorang balik ke USM dan melancong ke Tasik Biawak. Ok, jangan panik baca entri ini. Jangan sesekali format lappy @ henfon anda. Memang nama tasik tu adalah Tasik Biawak. Sebab banyak biawak menetap dalam tasik hijau tu. Tapi aku tengok biawak tu punya la besar macam badan aku. Sampai aku rasa tu bukan biawak tapi buaya. Budak-budak geografi ni nak air tasik tu untuk amali diorang. Kalau tak sebab amali tu, aku rasa memang aku tak jejak kaki la kat situ. Sebab selalu nya yang datang tasik tu untuk jogging. Aku nak jogging? Memang tak arrrr! Masa tahun 2 aku duduk kat aman damai tu harammmmmm sekali pun tak jejak kaki kat sana. Balik bilik, membuta. Bangun dari membuta, makan. Pas makan, membuta balik. So kat celah mana aku nak jogging tu? Masa aku 24jam sehari penuh untuk makan dan tido je. Kalau aku ada 25jam sehari, insya Allah aku gunakan 1jam tu untuk jogging.



Bergerombolan masing-masing nak serang tasik biawak. Hati-hati.. Biawak banyak yang memerhati!




Sekali nampak biawak betul-betul kat gigi air tasik. Menjerit Nadia kegedikkan!
Auww.. Auww.. Auwwww.... Hahaha... Hampunnnnn!!




Tengok kak Florence.. Relaks je bagi makan kat biawak.
Sampai biawak pun melarikan diri takut dengan dia. Hihiii...




Ok, ni bibik diarahkan oleh madam besar untuk buat kerja.

"pergi kamu turun situ ambil air minuman untuk saya. Saya haus ni. Cepatan!!"

"Baikkkk mem....."




Nadia menggigil amik air. Takut-takut jatuh dalam air, terus jadi santapan tengahari biawak-biawak kat situ.
Tak pun jatuh dalam air terus bertukar jadi ikan kaloi..

"Wahai bonda kuuuu... bondakuuuuu... si ikan kaloiiiiiiii......"

Kaloi? Eh...??
(Nadia elergik dengan ikan kaloi. Mendengar sahaja boleh buat dia meroyan)





Sekali datang seekor kura-kura menuju ke Nadia yang sedang menyanyi lagu ikan kaloi itu.
Rupa-rupa bondanya bukan bertukar menjadi ikan kaloi, tapi jadi kura-kura.
Wahhhh... Hebat betul kisah dongeng budak Nadia ni.

"mari-mari... mari sini wahai kura-kura..."




Excited betul jumpa kura-kura.
Teringat kura-kura belaan nya kat rumah yang bernama Koko & Kaka.



Nah, biawak komodo.
Nama tasik diambil sempena kewujudan makhluk ni kat sekitar tasik.
Gemok-gemok biawak ni. Kalau sembelih boleh buat sup & sate.
Hahahaha....




Balik asrama singgah cafe. Tengok orang jual air siap taruk kebaikkan air tu lagi.

"bangggg... Air kasi kulit mulus dan tegang satu!"




Semangat nak makan sayur. Macam kambing. Hahaha!
*maaf, kangkung tak ada. Biawak dah makan semua kangkung*




No comments :