It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Monday, October 28, 2013

Tak ada tajuk. Malas nak tulis.

Lately seyes aku down.
Terus terang aku dah tak ada mood nak study. Buku masih elokkkk je dalam kotak. Sejak aku amik modul physics tu kat rumah Maklang, sampai la ke hari ni aku langsung tak buka kotak tu. Sentuh pun tak! En Zul yang masuk kan ke dalam bonet. Then dia jugak la yang masukkan ke dalam bilik Ika. Aku pulak buat-buat tak nampak je.

Ntah la. Tahun ni adalah tahun yang palinggggg teruk dalam pengajian aku. Tahun 1 dan tahun 3 aku rasa malas. Tapi tak seteruk tahun 4 ni. Walaupun tahun ni aku postpone dulu final project aku, tapi ia tak membuatkan aku jadi rajin pun. Masa tahun 2 aku memang rajin. Setiap sidang video aku attend. Walaupun dalam kelas tu cuma aku sorang je yang datang, tapi aku tak kesah. Duduk la sorang-sorang depan Prof, then dengar je Prof tu membebel. Kalau tetiba Prof tanya soalan, maka sila kan meredha kan diri menjadi mangsa soalan Prof.

Tahun ni aku rasa malas. Aku tak suka subjek management aku (subject minor). Then aku tak kenal siapa geng untuk assignment aku. Malah tak ada rasa nak jumpa diorang pun. Kalau diorang sms/call/email/wassap, aku rasa macam hazabbbbb sangat nak merespond! Then tahun ni ramai kawan-kawan course Physics dah pilih course masing-masing. Ada subject yang aku amik, tapi kawan-kawan aku tak amik & vice versa. Palinggggg yang membuatkan aku down dengan pengajian aku tahun ni sebab room mate aku tak sambung study tahun ni. Uwaaaaa.. Rasa nak nangis golek-golek!!! Adah, if u read this, please help me.. Please sambung study u ok?? I nak stay 1 bilik dengan u.... Please dearrrrrr!!

Tahun lepas aku stay dengan Adah & Nadia (dia tumpang kitorang sebab rumet dia bengong). Tapi Nadia dah tukar course. So nama dia tak ada dalam list Science course. Kalau nama Nadia ada, aku tak stress sangat. Ni aku sendiri tak boleh nak meletak harapan pada nama Nadia. Kalau aku & Nadia kelentong warden, mungkin tak jadi masalah. Tapi kalau kelentong tu kantoi? Tak ke nahas aku & Nadia? Aku tau Nadia pun mengharapkan nama dia boleh sebilik dengan aku. Dia bukan ada kawan sangat dalam course tu. Mesti dia nak sebilik dengan aku. Kan Nad kan?? Tapi apa kan daya.. Kami kena create story untuk dalam stay sebilik.

So tahun ni adalah tahun paling hancur dalam hati aku. Fed up!

Ok, now nak cite pasal hati dan perasaan. Bak kata Kak Fazi, aku ni dah pandai bermadah berhelah sekarang.

(pls, sesape ada cardiovascular disease - sakit jantung ke.. darah tinggi ke... strok ke... mohon jangan teruskan pembacaan entry ni. Kang ada yang mati keras kejung lepas baca makian aku.)




Sebenarnya aku tengah bengang dengan sorang 'bff' aku n. Yaa yaaaahhh.. BFF SANGATTTTT~

Puiiiiii....

Dulu aku pernah up entry khas untuk dia. Actly banyak aku up entry untuk 'bff-bff' aku. Tapi yang ni special case sikit. Sebab entry tu adalah entry gunung berapi lahar melahar. Dulu kemain lagi dia mengutuk aku tak ada degree. Katanya kalau belum habis belajar tak boleh claim sebagai degree holder. Hoiiiii cik kak! Bila masa aku cakap aku ada degree? Pernah ke? Pernah????!!! Sila kemukakan bukti la siallllll.. Jangan nak cakap kosong buat fitnah merata alam! Semorang tau aku tak de degree dan sedang belajar part time untuk dapatkan degree. Apekejadah kau nak rasa tak tenteram dengan life aku yang tak ada degree ni? Aku jolok puki kau ke sial? Aku gentel kote laki kau kerrrrr?? Yang kau nak dengki dengan life aku apejadahhhhh?

2 minggu lepas dia buat aku sakit hati lagi. Aku tak usik dia pun, tetibe nak perli-perli aku. Hal-hal rezeki Allah pun nak pertikai. Dasar pantat berkurap betul la betina ni! Masa tu aku anggap dia gurau. Aku biarkan je kata-kata nista kau tu. Malas nak amik port. Takpe... Takpeeeee... Sabar makton... Sabarrrrr!

Tapi lepas beberapa hari kau buat taikkkk lagi kat lift masa nak turun lunch. Babisssss betul la betina ni!!

Masa tu aku dah tak peduli dah. Aku nak keluar dari lift tu, aku tengah sedap-sedap main candy crush, kau boleh cubit-cubit lengan aku, then kau keluarkan 'racun' berbisa dari mulut kau. Dasar ular betina betul la! Bila aku pandang tajam muka kau, terkedu kau kan? Boleh pulak tanya, "kenapa ketat je muka u ni? Tau la kannnnnn...." Aku terus potong, "hahhh, tau apee??!!!" Terus dia tergagap-gagap menjawab, "errr... tau la.... errr... tau la u lapar.."

Pale hotak kau!!! Bila masa aku cakap aku lapar? Bilaaaa??!!! Aku tegur kau pun tak kan? Aku tengah elok-elok main CC tak de masa nak layan beruk kat sebelah aku ni tau! So sedap tetek londeh kau je nak cakap aku lapar la, aku mandul la, aku bawak malang laaa! Kau dah kenapa bahabssss??!!!! Kau kalau dah tersalah cakap, say sorry je la! Tak payah nak cakap kona-kona sangat! Hei ular betina! Mulut aku memang puaka tau. Tapi mulut kau berbisa!! No wonder la tak ada sapa pun nak layan kau. Nak ajak kau makan sama-sama time lunch pun tak ada yang sudi tau!! Sedeyyyy kannn??

Sekarang ni aku malas nak bertekak dengan kau. Nak pandang muka berbisa kau pun aku tak hingin! Aku ni kategori dah malas nak peduli kewujudan kau. Kau tak payah la nak bermuka-muka menegur aku. Kalau kau tegur aku, then aku pulak jawab acuh tak acuh, even tak pandang pun muka kau, maka sila la faham-faham sendiri. Aku letih nak layan orang macam kau, konon-konon ada degree tapi langsung tak reti buat kerja! Kadang-kadang aku terfikir, lebih baik jadi orang yang tak ada degree tapi boleh carry tugas degree holder's officer. Daripada kau yang konon-konon ada degree tapi asyik tukar-tukar bahagian sebab tak boleh nak well performed tugas sebagai pegawai. Ptuihhh!

Bodoh.

Orang macam kau, layak duduk kat celah bontot aku je. So sila pergi mampus!




P/s : Tetiba dapat tau gosip katanya ex-bf dia dumped ular betina ni sebab rimas kena control. Plus, pakwe tu cakap tiak ular betina ni masam! Kahhhhhh~


Wakakakakakakakakakakaa.... Jom gelak lagi!





No comments :