It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 28, 2012

Macam-macam

Hari tu ada ceramah pasal Keselamatan Siber oleh wakil dari Cyber Security yang berpusat di ibu pejabat Sapura, Mines. Tak ingat pulak bila tarikhnya? Best ceramah tu. En Fuad tu siap ajar kitorang cara-cara nak hack wireless untuk berinternet secara free tanpa perlu melepakkan bontot kat kedai mamak! Haaa... Bunyi nya macam best kan? Memang semua tips-tips yang dia ajar tu aku salin semua. Siap bagi link untuk download software hack secara percuma. Okeh, mungkin benda ni bukan suatu yang baru. Tapi bagi orang yang batak IT macam aku ni, berguna jugak ceramah ni.

Actually, bukan tu intention dia. Sebenarnya dia lebih kepada keselamatan siber untuk pengguna. Dah alang-alang cerita, baik bagi je semua ilmu tu kan? Hehehe... Nanti aku nak aplikasikan segala ilmu yang dia share, lebih-lebih lagi berkenaan software steganography. Pasal stegano ni, nanti aku update kekdahnya bila aku dah berjaya buat dengan Ain.

Speaker jugak ada highlightkan mengenai Akta Hasutan. Kepada pengguna laman sosial tegar dan blogger-blogger, anda perlu tahu mengenai Akat Hasutan 1984 ini. Anda boleh membicarakan / bergaduh / mempertikaikan apa sahaja isu, KECUALI isu-isu di dalam Akta Hasutan tersebut. Nak tahu? Cari la sendiri. Berbaik-baik la dengan Mr Google tu. Semua ada kat dalam sana tu. Senang cita, Akta Hasutan ni tak melibatkan sebarang aktiviti MULUT PUAKA, LAHAR-MELAHAR ataupun CACI MENCACI! Maka dengan itu aku semakin bebas untuk mencarut sesuka hati aku. Cuma kat akhirat nanti, nasib kau la nak menjawab dengan Tuhan kan??

Padan muka aku. Huhuhu.......





No comments :