It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 6, 2015

Khas untuk Abang Fizi

Semalam cleaner kat ofis ni tamat kontrak.
Ada dua orang cleaner.
Kitorang panggil dia dengan nama Makcik Wati & Kak Yana.
Makcik Wati ni dah berusia sikit. Dalam 50-an kot.
Kak Yana pulak mungkin pertengahan 30-an.
Kak Yana ada anak perempuan nama Alia. Umur 4 tahun.
Hari-hari Alia ni ikut mak dia kerja kat ofis ni.

Dulu Alia ni pendiam. Memang susah nak dengar butir bicara dia.
Dua tahun dia datang sini, memang tak berbunyi langsung suara dia.
Dia rapat dengan Kak Sal dan Abang Fizi.
Tu pun jenuh je nak dengar suara dia.
Kalau dengan orang lain, apa pun yang orang tanya, dia tenung dalam-dalam orang tu.
Langsung tak menjawab.

Tapi bila aku masuk sini, Alia ni cuma amik masa 2 minggu dah dengar suara dia sembang dengan aku.
Wahhh.. Hebat tak aku?
Padahal yang sebenarnya budak tu takut tengok saiz gajah aku.
"Sebelum aku kena hempok baik aku jawab je soalan makcik gajah tu..."
Alia berkata-kata dalam hati kecilnya.

Kahkahkahkahh!

Alia ni macam my little cayang, Am.
Sebab dia membesar dengan persekitaran orang dewasa, so percakapan dia pun mengikut rentak orang dewasa.
Am time ofis hour duduk dengan tok, wan & makcik pakcik nya sekali.
Memang kalau ajak dia sembang, tak serupa budak-budak sebaya dia.
Sama jugak la dengan Alia ni.
Semua makcik dan pakcik kat ofis ni rajin melayan dia, so mulut dia dah mula menceceh macam orang tua.

Semalam Alia datang sekejap ofis ni untuk hantar makanan pagi.
Hadiah untuk kitorang sebab mak dia dah pindah ke tempat lain.
Kat ofis ni dah bertukar kontraktor.
Masa dia datang semalam, Abang Fizi tak masuk ofis lagi.
So tak sempat nak jumpa budak kecik ni.

Hari ni terdengar keluhan Abang Fizi.

"Rindunya kat Alia..."

Haaaa... Jangan main-main.
Angau Abang Fizi dibuatnya.
Punya la rindu Abang Fizi kat Alia sampai menangis-nangis kat belakang aku.
Terduduk bawah meja Farizan tu. Kahkahkahh..

Ok la Abang Fizi.
Entry ni khas untuk Abang Fizi bagi mengubat kerinduan pada Alia.




Saya bukan je pandai bercakap. Tapi saya juga pandai menyanyi. - Datin Alia Ramly MS.

Hai la budak becok..
Semoga kapan kita ketemu lagi, ya!



2 comments :

Unknown said...

Hahahaha ^_^
Comel dak nih!!!

Chempaka Merah said...

@wazli

comel macam kau. haha