It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Friday, June 26, 2015

Rutinnya sama saja

Dah seminggu lebih kita berpuasa kan?
Sekejap je rasanya.
Esok plan nak gi iftar kat umah Maklang lagi.
Temanya aku memang suka makan kat umah mak aku.
Bukan sebab aku malas nak masak ye.
Aku rasa aku antara perempuan yang rajin memasak kat ofis ni.

Sebelum subuh aku masak.
Balik keje petang tu aku masak.
Malam kang sebelum tidur aku masak.
Then esok pagi sebelum subuh aku masak lagi.
Tu hari bekerja tu. Kalau hari cuti lagi laa..
Selang 2 @ 3 jam aku bersilat kat dapur tu.
Macamana la tak menggajah badan aku?

Hahaa!

So, sepanjang bulan puasa ni rutin aku sama je laa..
Kalau isteri-isteri kat luar tu yang kurang memasak, then tetibe bulan Ramadhan ni kena kerap masuk dapur, mungkin akan terasa jugak kelainannya.
Ye la, awal-awal pagi nak bangun memasak memang boleh buat sawan kalau tak ready fizikal mental.
Tapi aktiviti memasak seawal pukul 4am ni dah jadi rutin, so setakat masak sahur apa ada hal?

(eh, sedikit riak disitu. Ya Allah..Ampunkan dosa hamba Mu ini)

Banyak betul dugaan bulan puasa ni kan?

Paling haramjad bila nampak gambar makanan or minuman sejuk.
Gila menggigil badan oiiii...



Kau tengok Dr. Zul punya penangan.
Memang teruji iman aku.
Awal-awal pagi aku remind dia untuk bagi report, dia tibai aku dengan gambar ni.

(huh.. huh..huhh... Dada turun naik menahan sabar!)


Alhamdulillah, rezeki aku sekeluarga dapat makan durian kampung ni.
Tengahari tu Dr. Zul datang ofis aku nak bagi feedback laporan yang aku mintak.
Lepas tu terus dia ajak ke hilux dia untuk amik durian seberapa banyak yang aku mahu!
Dia siap bagi plastik untuk tapau weiii..

Ok, masa ni sawan aku dah datang.

Menggelupur badan nak membungkus.
Lepas aku bungkus untuk aku dan Kak Sal, aku panggil kawan-kawan yang lain.
Share dengan diorang.
Dapat la sorang merasa sikit-sikit.

Esoknya bos aku pulak request nak durian.
Then Dr Zul bawak special untuk kitorang bertiga.
Aku, Kak Sal dan bos aku.
Ada lebih Dr Zul bagi pada kawan-kawan lain yang tak dapat semalam.

So kiranya aku 2 hari berturut-turut dapat merasa durian ni.

Syukur Alhamdulillah rezeki bulan puasa.

Semoga bulan puasa ni dan bulan-bulan seterusnya rezeki aku dimurahkan oleh Allah.
Aamiin..

No comments :