It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Monday, February 4, 2013

Pusing town

Semalam aku, Wazli & Nadia turun town.
I mean, George Town.
So far aku tak pernah turun town drive sendiri.
Walaupun ada GPS, tapi aku tak seberapa yakin nak guna gadget tu.
Roap map tak update. Macam sial.
Hahaha... (tetiba jadi sawan sorang-sorang)

Cadangnya nak kuar awal pagi pekena nasi lemak.
Tapi overslept pulak. So keluar pukul 10.30am.
Sampai town, kitorang sesat.
Sebab direction suruh ke kanan, tapi jalan ke kanan tutup.
Macam cibs.

Tension sangat sampai tekanan darah aku mencanak-canak naik!

Jenuh la Nadia & Wazli tengok jalan kat henfon aku.
Yang aku ni punya gelabah sampai kena hon & hampir langgar penunggang basikal.
Huhuuu.. Benci la jalan kat Penang ni.
(nangis hentak-hentak kaki)

Kitorang ke Plaza Gurney sebab nak brunch.



Jadi batak sekejap bila nampak laut.





Sekali tsunami datang, habis tenggelam semua ni.
Choiiiiiii.. Dasar mulut puaka~




Otw ke food court, Wazli telah terjumpa sesuatu yang menambat hati nya.

Wazli : Errrr... Hai.. Apa khabar? Sehat ke? Nak kenal boleh...?



Lepas makan kitorang ke Pasar Chowrasta.
Hm, kat sini  tak ada apa yang aku beli.
Jalan tak sampai 5 min, terus aku blah!
Mungkin sebab aku datang hari cuti, sebab tu banyak kedai tutup.
(think positive)


Then aku terus ke kedai jeruk Pak Ali.
Sebelah je dengan pasar Chowrasta.
Kiri kanan Chowrasta ada jeruk Pak Ali ni.
Nak kata jeruk Pak Ali ni sedap sangat, biasa je la...
Berbanding dengan jeruk dalam Chowrasta tu, lagi la tak sedap.
Masa aku test rasa jeruk tu, gila punya tak sedap rasa dia!
Rasa nak ludah balik ke muka kakak tu.
Apa punya bunguksss la jual benda tak sedap.
Kalau aku zassss sekali, bersepai gigi kakak tu ke tanah.
Bodoh.








Lepas shopping jeruk kat kedai Pak Ali, sekali Nadia beli kuah rojak kat kedai sebelah Pak Ali.
Rupanya jeruk kat situ lagi sedap dari jeruk Pak Ali.
Nama kedai tu 423. Memang sedap jeruk dia.
Bersih, cantik dan sedap.
Series cakap weh! Aku tak tipu.





Ni kedai 423 tu. Nampak tak blogger tu amik gambar?
Nak promote dalam kedai ni dalam blog dia la tu...
(eh, macam cakap pasal diri sendiri je? Hahaha...)


Masih tak puas nak tengok lokasi kedai tu?
Nah tengok ni :




Pasar Chowrasta - lorong - Kedai 423 (oren) - Kedai Pak Ali (kuning).
Senang je nak cari. Ikut Jalan Penang, sederet dengan Medan Lebuh Campbell.


Kalau korang pandai jek tokeh kedai ni, kompem korang dapat jeruk free.
Bukan sikit, tapi siap boleh mintak tambah lagi.
Kalau agak-agak segan nak jek tokeh, korang jek je kakak pembantu kedai tu.
Kompem dapat punya.




Kemeja biru adalah tokeh.
Muka Nadia & Wazli sangat hepi dapat jeruk free sorang sebungkus.




Jeruk pala kering dalam plastik beli kat kedai Pak Ali.
Yang kat luar tu jeruk kat kedai 423. Can see the different?




Ni jeruk free. Jeruk pala kering pun dapat sepeket.
Jeruk mangga kuning tu sumpah sedap!
Tak rasa gas pun. Manis & sedapppp sangat!




Ni kitorang ke Penang Times Square.
Jalan-jalan terjumpa Birch House.
Tak tahu apa function bangunan ni.

Ofis? Monumen? Ntah. Snap je laaaa...



Dah sampai Penang Times Square .
Sebelum tu kena ambil gambar comel-comel kat sekitar PTS.



Halah.... Halah... Halahhhh... Comelnya macam Shizuka~




Wazli terjumpa saudara nya.
Terpegun sebentar.





Wahhh... Dah jumpa dah.. Jejak kasihan rupanya!




Wazli menerima cenderahati dari sedaranya.


Kat sini aku sempat sambar handbag kaler hijau.
Murah je, tak de la semahal harga coach.






Lepas pusing-pusing PTS, kitorang jalan kaki ke 1st Avenue.
Tujuannya nak karok. Haha!





Kompleks Tun Abdul Rahman - KOMTAR




Luahan dari hati ke hati.

Bangla Baju Biru : Saya sangat sedih... Kekasih saya tak suka sama saya sebab muka saya tak sama macam Rajinikanth. Dia kata muka saya macam tarak siap punya jamban.

Bangla Baju Hijau : Memang betul apa yang makwa kamu kata. Tapi tarak apa... Kat sini kamu boleh cari makwe sama cantik macam Aisyawarya Rai. Sini anak mami banyak cantik. Janji kamu tidak kebas Pretty Zinta saya.. Itu la satu-satunya cinta hati saya...



Zulfadzli Teh, ni dia bangla Klang kau. Melepak je kat sini dari pagi sampai ke malam.
Sila angkut diorang ni balik ke Klang masa 6hb nanti. Ok?




Yang mamat ni ntah apa yang dia seronok sangat, aku pun tak paham.
Hepi memanjang. Padahal apa yang dia hepi, dia sendiri pun tak tahu!




Dah sampai 1st Avenue. Penat jugak. Tapi sebab jalan kaki secara berjemaah & leisure-leisure, so kurang rasa penat. Penat lagi kalau nak jalan ke Saujana.





Yes, mari berkarok!!!!

Ni aku tengah nyanyi lagu Adele - Set Fire To The Rain.



Ok, tu je nak sembang.
Dah ngantuk. Masa taip entri ni pun dah banyak kali terlelap.
Siap tersengguk-sengguk hampir terhantuk kepala ke keyboard.
Midnite nanti nak bangun untuk siapkan lab report & study Mathematical Method.

Chow!








No comments :